נתניהו נגד קרי: "ישראל לא תהיה מדינה דו-לאומית"

    ישראל פריי No Comments on נתניהו נגד קרי: "ישראל לא תהיה מדינה דו-לאומית"
    15:45
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on פניה לפרקליטות: חשד לעבירות כלכליות בחברת בסדנו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי נאומו התקיף של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, בו ביקר את התנהלות ממשלת ישראל אל מול הפלסטינים, מגיב הבוקר ראש הממשלה נתניהו על דבריו, בפתח ישיבת הממשלה. "בשביל שיהיה שלום, צריך שגם הצד השני יחליט שהוא רוצה בשלום", אמר.

    ג'ון קרי: "נתניהו אמר שהוא בעד 2 מדינות, אי אפשר להעמיד פנים"

     

    ראשית פתח באיחולים לכבוד החג: "אני רוצה לברך את עם ישראל כולו בברכת חג חנוכה שמח. היום נר ראשון של חנוכה, חנוכה הוא חג גם של התכנסות משפחתית, אבל בראש ובראשונה הוא חג של גבורה יהודית של עם קטן, נחוש, שחידש את עצמאותו וריבונותו והפיץ אור והרחיק את החשכה – במידה רבה זה הסיפור של מדינת ישראל היום".

    נתניהו קשר את החג לאקטואליה: "אנחנו אמנם עם קטן, אבל עם מאוד נחוש, שמביא את הקדמה ונלחם בחשיכה, ומדינות רבות מאוד בעולם מעריכות את זה היום. אנחנו עוזרים להן בידע, בטכנולוגיה, בביטחון וגם בסייבר – אבל בראש ובראשונה אנחנו מגנים על עצמנו, וכמו בימי המכבים חידשנו את עצמאותנו ואת כוח המגן שלנו".

    "לכן בהזדמנות הזאת, ערב חג החנוכה, אין רגע נאות יותר להביא את היוזמה להעלות את שכר חיילי החובה. בסופו של דבר אנחנו חיים על יכולת המגן שנותנים חיילי צה"ל, ואני שמח שיש פה הסכמה – שר האוצר, שר הביטחון, ראש הממשלה. אני מניח ואני בטוח שכל שרי הממשלה ישתתפו בהעלאת שכר חיילי צה"ל – זה דבר שהוא מתבקש, שהוא צודק והוא נכון, ואין תשורה יפה יותר לערב חג החנוכה".

    בתגובה לביקורת של קרי, הדגיש נתניהו: "אני מבקש להבהיר – ישראל לא תהיה מדינה דו-לאומית, אבל כדי שיהיה שלום צריך שהצד השני יחליט גם הוא שהוא רוצה בשלום, ולצערי, זה לא מה שאנחנו רואים. קודם כל, הרי ההסתה של הרשות הפלסטינית נמשכת – היא חייבת להיפסק. ואני רואה את הממונה הבכיר במשא ומתן אצל הפלסטינים הולך לנחם את משפחתו של מחבל שניסה לרצוח יהודים. לא רק שהוא לא מגנה אותו, הוא הולך לנחם, ועל ידי כך נותן גם גיבוי וגם עידוד למעשי טרור".

    "כל מי שרוצה בשלום צריך לגנות את הדברים הללו בכל לשון של גינוי, כפי שאני עושה כאן, וכפי שאני מגנה גם את הדברים שאמרה שרת החוץ של שבדיה, דברים שערורייתיים. כנראה שהיא מצפה שאזרחי ישראל יגישו את צווארם למי שמבקש לדקור אותם. זה לא יקרה, ואנחנו נמשיך להגן על חייהם של אזרחי ישראל".

    בסיום דבריו, ספד ראש הממשלה את הפוליטיקאי שהלך לעולמו בשבת: "יוסי שריד ישב סביב השולחן הזה וגם סביב שולחנות בכנסת במשך שנים ארוכות. היה לו קול ייחודי בפוליטיקה הישראלית. הוא ביטא אותו בצורה מושחזת, בוטה, אני חייב להגיד, בעברית משובחת. כמעט על כל דבר לא הסכמתי איתו, ובכל זאת אני הערכתי את דרכו וגם את הדרך שבה הוא נתן ביטוי לדבריו, הרבה פעמים מתוך ידיעה עמוקה למדי במורשת ישראל ובשפתנו, ואני בטוח שכל חברי הממשלה, על ההשקפות המגוונות שיש סביב שולחן הממשלה, מבטאים הערכה עמוקה זאת ליוסי שריד".



    0 תגובות